2013年7月26日金曜日

Slovenia challenge-1 @Paris

毎日更新と言ったのは何時の日か・・・

お恥ずかしい話、実は昨日突然高熱が。。 今は結構良くなってます:)
体力つけないとダメですねえ、と思い知った今日このごろ。Kですコニチハー。

Oh, who said "updating everyday"...?

I'm sorry:P but actually I had high fever yesterday. Now getting better!
I should work out for my health..



さて、Slovenia challengeと題して、何回かに分けて今回のコンクールの話を振り返ってみたいと思います。
ていうのは、本当にチャレンジだったからなー、色んな意味で。笑

So, I'm gonna write in a few times. About my experience in Slovenia- titled "Slovenia challenge".
It was really challenging for me to compete.Really!


会場となったのはスロベニアにあります、Nova Goricaというところなのですが、その前にパリに住んでらっしゃるピアニストの李早恵さんとリハがあったので、
日本→パリ→スロベニア
となったのでした。
ちなみに帰りもパリ発だったので、やはりスロベニアからパリに戻り、日本へ、と。

The competition held in Nova Gorica, Slovenia.
But before the competition, I had rehearsal with my pianist, Sae-san.
That's why I went to Paris before Slovenia.



初パリです。
It's my first time to visit Paris!!


初のエールフランス。
Air France. Also first time!


旅行っぽくなってまいりました。
in flight meal. Good.


英語もあります。 はい、もうパリ着いたね。笑
There're signs in English also. Nice.


電車に乗って、いざ市内へ。
Took a train for going Paris.


今回は、お知り合いのみきさんにお世話になりまして。
ホームステイさせてもらったんですね。 感謝感謝です。

This time, I stayed at my friend, Miki-san's home.
It was really nice. Thank you so much!!!



街灯がある感覚でお花・・・ さすがフランスやなあ。
お世話になったおうちは、多分パリの郊外の方なのかな〜。 市内?の忙しい感じとは打って変わって、とてものんびりしたいい所でした。
Near her home. There're many flowers like streetlight. Yeah this is the France..
Her home is a suburb of Paris, I think. Very peaceful, not busy. Nice place!



着いた翌日から早速合わせがありましたので、メトロに乗って。(なんか聞いたことあるなあ。笑)
お世話になっているおうちから30分ぐらいだったかなー。 あんまり良く覚えてないんですけど(おい)。もちょっとかかったかな・・・

I had rehearsal since next day. So I went to pianist's home by taking Metro.
Little bit complicating, but I could take exact train because of my friends' help!
Even I feel comfortable any places, Paris was different.Not safe as Japan.
Fortunately I didn't have any trouble, but yeah, it was little bit...



マジェンタ。(って駅の名前)
Majenta.(I don't know spelling...)


M!


椅子までおしゃれだなあと思って撮ってみました。笑
I like this design :)


今回、あまり観光らしい観光はしませんでした。 なんていうか留学生活体験みたいな。
(※学校行ってねえけどwww)
一瞬エッフェル塔とか行こうかなと思ったんですけど、まあエッフェル塔なくならないし。(爆)
そういう楽しみは次回に取っておこうと。いうことで。

This time, I couldn't visit any place such as Eiffel tower, the arch of Triumph.
I'm sure I'll visit Paris again and then, I go there!


あ、でも楽しみはありました♪
なんと着いた翌日、るいさんのお誕生日ということで、お誕生日パーリーに行ってきました。

But, here's fun time photo!
Day after arriving, I went to my Senpai(older student,means)'s home to join a birthday party! Happy birthday, Rui-san!!




リハの話なんかは追々書くとして。
そしてパリ編はあともう1回、最後に書きますので、その時にはTHE PARIS!!という写真が並ぶことでしょう!w 乞うご期待!

I'm gonna write about my rehearsal in next time or another.
Also, I'm writing about Paris one more time in the last of this Slovenia Challenge! Stay tune!

0 件のコメント:

コメントを投稿