2013年8月4日日曜日

Slovenia Challenge-6 EXTRA->Paris

最終回がまさかのオマケ編。笑

This is final, and also extra issue!


今回は、スロベニアから直で日本!・・・ではなく、フランスに戻って、そこから帰ったのです。
なので、短い時間でしたが、もう1度パリをちょいと漫喫したのでした。

This time, I went to Paris again before I back to Japan.
Even it was short time, I enjoyed Paris again:)



にしても、最初ホテルをどっかで予約していくかな〜と思っていたら、
「泊まってく?」と言ってくださったRuiさん・・・ 感謝感激です(T-T)

I was going to book a hotel near the airport, but Rui-san was very kind!
She suggested me "You can stay my home." Awwww really kind person...!!



ということで、もう一度皆様をパリへご案内〜☆ はい、下を御覧ください。

Ok, so now, I put some photos of Paris again! Here we go☆



外にピアノ〜。すごいね! @オペラ座の前。
He played Bach, maybe...(I don't remember well...sorry!) @ Opera house.


Also Opera house. Ummm, very difficult to take night view~~.
ぶれるので、なかなか夜景は難しい・・・!ちなみに夜景をわりとイイカンジに撮れるモードを習得したのは、続く香港編。



そうそう、ここで晩御飯を食べたのです!
このへんは日本食レストランがいろいろ並んでいて、観光客や日本の留学生・お仕事されてる方が結構行くんですかね〜。

We went to Japanese restaurant for dinner!
There're many Japanese restaurants and I think many people enjoying to eat there.
Maybe tourists and many Japanese who study/work in Paris.



その後カーフェー(カフェ)に行こう!ということで。
こういう感じの、オープンテラスで喋りながらコーヒーをすするマダムやムッシューが・・・ うーんこれぞ、Paris!!!

After that, we went to cafe.
Yeah, this place is looks like very Paris!!!lol Madam and monsieur are enjoying chat and drinking coffee...


 夜9時になっても日が暮れない。Paris.
Night falls about 10pm. 9pm, still not dark.



見つけました、Apple Paris!
I found! Apple Paris!


Maybe this photo was took at the airport.
So many people are going somewhere...


ちきう。(ちびっ子風)
The Earth.


Good Bye Paris! I'm leaving for home!



ちなみにおまけ話として・・・

スロベニア行く前のパリの話。
お誕生日パーティーに参加した、あとの話。
そう、あの夜の・・・ 私のドキドキの・・・ 初の・・・


This is extra story---

Before I go to Slovenia.
This thing happened after I joined the birthday party.



そろそろ終電かしらね、って言って、ではでは〜と会場を後にして、駅に向かったんですね。

After the party, we left for taking train. So we arrived the station.


で、改札通って、何時に着けるかねーとか話してホームに向かった・・・
はずだったんですけど。

We went through ticket gate and talked a little bit... Then we still didn't know that,,,



びっくりだ。

I was so surprised,



すでに終電終わってました。

WE ALREADY MISSED THE LAST TRAIN.



日本ですらやったことないのにwwww

Even I never experienced in Japan!!!lol




まあそしたら、ちょっと違う経路で帰れるかなあ、どうするかなあ、とりあえず出るか、ってなって来た道戻ったら、

So then, friends suggested that we take other train and then go home. -ok,so go to outside!
We went back the way we walked.



おーまいがー(・∀・)

OMG(・∀・)←今までで一番適切な訳!!! It is the best translation!!lol






閉じ込められました( ゚Д゚)

WE WERE CONFINED IN THE STATION.





結局、違う出口から出て地上に無事出ました。
その後、他の電車の方に行ってもダメかもねって事で、素直にパーティー会場となった先輩の家に泊めてもらったのでした。・・・笑

Finally, we could go out from another exit and then, we went to another person's home to stay at the night...lol



まあ本当に駅に閉じ込められたときはびっくりでしたwww 楽しかった〜〜〜w

I was VERY surprised when the shutter closed... I thought I became homeless then. lol
It's the most fun memory for this trip.lol



ということで、長かったSlovenia Challenge, これにて終了にしたいと思います☆
・・・コレがオチとかwww

So I'm going to finish this series -Slovenia challenge!
...I didn't imagine this story is last one... lol


パリに行かれる際は、是非終電時間にご注目、です。笑

When you visit Paris, please check when the final train comes. Hahahaha!!!



本当にお世話になりました。(このストーリー最後に書いて言うなと言われてしまうかもですが。。。汗)
ありがとうございました!!!

0 件のコメント:

コメントを投稿