2012年4月22日日曜日

やりたいことを習慣化するには?

また行きたいなあと思う所。の、ひとつ。ニューヨーク。


最近全然走ってないなあ。
なかなか時間の作り方がまだヘタなんだよなあって思ってましたけど、ああそういえば前のブログでゴールデンプランを立ててたっけ。
あれ、そのまんま実行したとしたら朝いけるなあとか。
ということで、また似非ランナー復活希望。Kですこんばんは。

とある番組を見てから知ったプログラマ?の人がいるんですけど、その人なんかも走ってるんですよね。
(あ、別に顔見知りというわけではなく私が一方的に興味持ってるだけです。誤解のなきよう。)
ふつーに社会人の人で走ってる人とかってほんとどうやって時間をひねり出してるんだろうって思うと、
あれです、夜あるいは朝っぱら。
夜もひとつアリかなあという感じはする・・・。

時間の使い方を本当にどういう風にやりくり?していくかとか。
確かに練習しないといけないですし、やる事はたくさんありますけれど恐らくきっと出来ると思うんですよ。どうにかして。
1日で全部は無理だけど、分散すれば全然イケると思うのです。

月曜日に走れなくても火曜日に時間が作れればいいし。

とはいえ、趣味ですから。笑


そう、そういう、趣味だとか何かやりたい事を入れられる時間を作る事。
やらなきゃいけないことを限られた時間で成していく。
豊かになる為にも、出過ぎる杭になる為にもね!w

あるいは自分に余裕を持つためと言えるかもしれません・・・。


しかしやりたいリストはたまっていくけど、なかなか習慣になりましたリストが埋まらない・・・
部屋の掃除ぐらい?w


ということで、メモ程度にやりたいリストをのせて今日は終わりとします。皆さんまた明日〜。

  • 早起き
  • ランニング
  • 英語の勉強
  • (もうちょっと)読書
  • ぼへーっとする15分
  • 吹く以外の練習あるいは勉強

(↑時間の使い方を工夫することで解決か?)



(I attached a picture as a place I want to go again.)

I like running since last autumn.
I don't know why I started,,, maybe I got Nike's product and I started to use Nike+ with my iPhone.

I'm wondering that many runners are running even though they are working everyday.
How they make a time for running?

Which comes first? -time management or start to run?


A guy who I admire says that he became much better to manage his time.(...you get what I mean..??)
Indeed, I'm in busy days, moreover I still don't get used to manage my time.
Now, I'm just trying to do my schedule yet.

My life is not for only practice.
Of course, you know, practice and study are very important for me,OF COURSE!!
But I wanna say that it is just part of my life and I wanna add more factors.
Also for my practice and study, I wanna do other activities because it has another influences.

Running is just my hobby.
And even if I couldn't do everyday, it's ok. I should do it tomorrow or day after tomorrow.
No big deal...


I put wish list as a memo below.
See you tomorrow, everybody!

  • Get up early
  • Running
  • study English
  • Reading(more!)
  • Have a time for nothing...(just relax)
  • study except playing(score reading, sight reading.. and so on)

0 件のコメント:

コメントを投稿